Van Sydney naar Fraser! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Lindsay Burwick - WaarBenJij.nu Van Sydney naar Fraser! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Lindsay Burwick - WaarBenJij.nu

Van Sydney naar Fraser!

Door: Lindsay en Oscar

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

17 Februari 2014 | Australië, Agnes Water

Lieve vrienden en familie,

Aangezien het al weer een tijdje geleden is dat we hier iets op hebben geplaatst en er inmiddels al weer heel veel is gebeurd, wordt het tijd om jullie even bij te praten over al onze wilde avonturen! Toen we onze vorige blog schreven zaten we nog in Sydney, maar inmiddels zijn we al weer veel verder naar het noorden gereisd en beland in een klein kustplaatsje, Town of 1770! Hier kwam Captain James Cook aan land toen hij Australië "ontdekte", maar uiteraard waren de aboriginals al hier;) We zullen proberen onze reis vanaf Sydney hiernaartoe kort samen te vatten, maar aangezien dit onmogelijk is krijgen jullie alleen onze hoogtepunten te horen!

Vanaf Sydney vertrokken we met de Greyhound bus richting het noorden. We hebben een 'hop on, hop off' buspas, dus we kunnen overal zolang blijven als we willen voor we weer verder reizen. Onze eerste grote stop was Byron Bay. Onderweg zijn we wel gestopt in Port Macquirie en Coffs Harbour, twee kleine, schattige kustplaatsjes. Hier was niet veel te beleven, maar wel leuk om gezien te hebben en om de lange reis een beetje op te breken. Over Byron Bay was iedereen echter heel enthousiast dus daar keken we wel naar uit! De sfeer in dit "hippieplaatsje" was echt heel erg chill. Overal waren kleurrijke winkeltjes met dromenvangers en wierook. Ons hostel was ook helemaal in hippiestijl. Je kon in grote tipi's slapen, en overdag waren er yoga sessies en didgeridoo lessen. In Byron hebben we o.a Oscar's verjaardag gevierd, surfles gehad en Nimbin bezocht. Dit is een klein plaatsje in de bergen, dat bekend staat om de wiet en drugs. Overal op straat liepen dealers die je probeerden wiet of "happy cookies" te verkopen. Maar pas op met de cookies, want ze worden gemaakt door oude vrouwtjes en niemand weet precies wat ze erin doen!

Na Byron reisden we verder richting het noorden, Surfer's Paradise was onze volgende stop. Dit is echt de meest vreemde stad die we ooit hebben gezien. Het strand was op zich best mooi, maar dit werd eigenlijk verpest door de enorme wolkenkrabbers die zowat op het strand waren gebouwd. Verder was het een toeristische trekpleister, waardoor we werden overruled door Chinezen:) We waren dus best blij om verder te gaan richting Brisbane. De meeste backpackers waren niet erg te spreken over deze stad, dus we hadden hier 2 daagjes ingepland waarvan we eentje naar Australia Zoo gingen. Wij vonden Brisbane tegen verwachting in eigenlijk best leuk. Iedereen was heel sportief en langs de rivier was een heel mooi park aangelegd met een strandje waar iedereen kon zwemmen. Ook de rivier was heel erg mooi met de skyline van Brisbane. Maar uiteraard keken we het meest uit naar Australia Zoo, want ja, Oscar en ik moeten ook nog wel een beetje onze dierenliefde kwijt kunnen:)
Hier hebben we echt een leuke dag gehad, je kon kangoeroes voeren, koala's aaien en met allemaal exotische dieren op de foto. De wildlife show die vroeger door Steve Irwin himself werd gegeven, was echt het hoogtepunt. Op Facebook hebben we waarschijnlijk wel een foto gezet van het krokodil voeren!

Na Brisbane was onze volgende stop Noosa. Onze travel agencie had ons hier een tour aangesmeerd waarmee we de everglades in zouden gaan. Dit bleek echter toch niet helemaal het geval, we werden opgehaald door Jessie, een hele grappige, Australische gast. Na de nodige inkopen te hebben gedaan (goon, bier en goon) bracht hij ons naar het Gagaju bushcamp. We waren gewaarschuwd dat in het kamp niet heel veel te doen was, waardoor het het beste was om maar wat alcohol te nuttigen;) De eerste nacht sliepen we in een dorm met 'bunk beds', de twee nachten daarna in een tentje. Jessie waarschuwde ons voor de slangen, goanna's en spinnen, heel fijn. De twee dagen daarna bestonden uit kanoën, drinken, slapen, kanoën en drinken:) We hebben eigenlijk een hele leuke tijd gehad en ondanks dat we niet echt de everglades in gingen, hebben we wel hele mooie kano trips gehad!

Na Noosa gingen we naar Rainbow beach, vanwaar we vertrokken naar Fraser!! Rainbow beach zelf was echt al heel mooi, met haar mooie gekleurde zandduinen (vandaar de naam: 'Rainbow beach'). Maar Fraser was echt het toppunt! We hadden een 'tag along self drive safari' geboekt, waarbij je met 8 man in een 4 Weel drive zat en achter je tour guide aan moest rijden. Hij hielp ons door aanwijzingen te geven wanneer je door zacht zand en smalle paadjes heen ging. Uiteraard hadden de makers van de wagens geen rekening gehouden met kleinere mensen, waardoor ik haast niet bij de koppeling kwam:) Hierdoor heeft Oscar uiteindelijk lekker veel ritjes gehad. Op Fraser bezochten we de freshwater lakes, champaigne pools (zeewater dat over de rotsen wordt geslagen en vervolgens lekker wordt opgewarmd), Indian Heads (geweldig uitzicht over de kust van Fraser) en het meest gefotografeerde Maheno shipwreck. 's Avonds at iedereen gezellig samen en werd er (natuurlijk) veel gedronken.

Fraser was tot nu toe wel het vetste wat we gedaan hebben, maar morgen start ons nieuwe avontuur: 3 dagen 'castaway' op een onbewoond eiland!

Hoe gaat het in NL? Waaien jullie allemaal van jullie fietsjes? Wij smelten inmiddels van onze stoel, dus tijd om af te ronden!

Namens Oscar nog bedankt voor alle felicitaties and we talk to you soon!

Liefs,

Os en Linds

• 19 Februari 2014 - 00:02

Kilian:

Leuk geschreven Linds! Wel grappig dat ik van onze reis door Aus alles gelijk kan herinneren! Cast away klinkt heel vet! Ik hoop dat Kees Boot er ook is, zodat je kan zien dat hij eigenlijk de echte Robinson is/was ;)!

Geniet van jullie reis daar samen, want ik NL is het zeker niet beter! Groetjes aan die henkie! X

• 20 Februari 2014 - 14:54

Joyce:

Lieve Linds en Oscar,
    Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan, echt geweldig!! En jullie zijn pas een maand weg. Ben echt benieuwd hoe jullie robinson crusoe is bevallen en of je wat te eten hebt kunnen vinden. Genieten jullie maar lekker, hier is op zich niet veel te beleven, behalve dan geweldige Olympische Spelen dankzij de schaatsploeg. Veel liefs, mama