Heenreis en eerste week Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lindsay Burwick - WaarBenJij.nu Heenreis en eerste week Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lindsay Burwick - WaarBenJij.nu

Heenreis en eerste week Sydney

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

22 Januari 2014 | Australië, Sydney

Hi allemaal!

How ya doin mates?! Met ons gaat het in ieder geval super. Na een vermoeiende heenreis met de nodige stress in Taipei (o.a. onverstaanbare Taiwanezen en verkeerde vliegvelden) kwamen wij vrijdagochtend om 11u aan in Sydney. We werden opgehaald van het vliegveld door iemand van onze reisorganisatie, zij bracht ons gelijk naar Manly beach! Dit is een plaats aan de kust, net buiten het centrum van Sydney. Toen we hier aankwamen merkten we gelijk wat een chille vibe hier hing, zo anders dan het centrum van Sydney! We hebben hier 2 super chille dagen gehad, veel andere Nederlandse backpackers ontmoet, die eigenlijk de hele dag niks deden en 's avonds alleen maar aan de goon zaten. Dit is een hele goedkope wijn ( 12 dollar voor 4 liter ) die je koopt in grote pakken. Wij hebben de eerste avond meegedaan en hebben dit de volgende dag helaas ook geweten.

Op zondag vertrokken we met de ferry van Manly naar Sydney. De overtocht was spectaculair! Ondanks een bewolkte lucht vonden wij het echt heel gaaf om het Opera House en de Harbour bridge vanaf de ferry te zien, aangezien we dit nog helemaal niet gezien hadden. In Sydney hadden we een hostel geboekt in Kings Cross, dit is een buurt die ze de Red light districts van Sydney noemen. Het hostel is prima met super mooie badkamers en een leuke binnenplaats waar iedereen 's avonds zit! Wel lopen hier in de buurt heel veel junkie's en zwervers rond, dus echt op ons gemak voelen we ons niet. Maandag zijn we door de Botanic gardens, die echt super mooi zijn en waar we hele dagen zouden kunnen doorbrengen, naar het Opera House en de Harbour Bridge gelopen. Bij de Harbour Bridge zijn we de Pylon Lookout op gegaan, dit zijn de torens naast de brug. Vanaf hier konden we super goed uitkijken over Sydney! Gisteren zijn we met een dagtour naar de Blue Mountains gegaan, we zijn om 7:00 opgehaald en werden toen door onze gids Rod samen met ongeveer 12 andere backpackers naar de Blue Mountains gebracht. Het was heel erg aan het regenen waardoor er heel veel mist tussen de bergen hing, hierdoor was het zicht heel slecht. Gelukkig klaarde het rond 13:00 op waardoor we nog een prachtig uitzicht kregen over de verschillende valleien. Ook bracht Rod ons naar een plek waar we onze eerste wilde kangoeroes hebben gespot! Dit was echt gaaf om te zien, het waren er een stuk of 20. Het leukste vonden we de Kings Tablelands, dit was een soort grote rots boven een enorme afgrond waar iedereen op kon staan en waar we een heel vet uitzicht over de Blue mountains hadden.

Tot nu toe hebben we echt hele mooie dingen gezien en al heel veel meegemaakt. Foto's van Sydney hebben we al op Facebook gezet, meer foto's zullen ongetwijfeld snel volgen! Morgen vertrekken we naar Port Macquirie om lekker aan het strand te chillen en hopelijk naar het koalapark te gaan:)

No worries! Cheers,

Os en Linds

• 22 Januari 2014 - 17:37

Joyce:

Jullie genieten dus met volle teugen, heel leuk om te lezen. Wel jammer van het weer in de Blue Mountains. Maar was wel een geweldige foto van jou Lindsay. Ook die van jullie samen. Xxx

• 28 Januari 2014 - 13:07

Joyce:

Lieve Oscar, nog van harte gefeliciteerd!! Heb je een leuke dag gehad? Nog een uurtje daar jarig he.
    Veel liefs, mama